Titleist 917 D2/D3 Nejen barva a zvuk dělají marketing
Tento rok na podzim Titleist vyšel na trh s novým driverem, nese označení 917. Je to obrovský skok dopředu jak v technologii, tak ve vzhledu.
I u konkurenčních společností můžeme poslední roky sledovat velký pokrok: drivery s proměnným závažím, výměnnými „gravity core“ a různými dalšími inovacemi. Ani Titleist nechtěl zůstat pozadu a u nové modelové řady udělal velké změny.
Základní a zároveň nejviditelnější změna je v technologii SureFit CG.Jedná se o vyměnitelná závaží ve vahách 8g,10g,12g,14g a 16g. Každý driver je vybaven dvěma výměnnými závažími, takže si můžete vybrat, zda budete mít tzv. neutrální vyvážení nebo vyvážení pro fade či draw.
Umístění závaží je velmi důmyslné. Není ani rovnoběžné, ani kolmé vzhledem k úderové ploše. Tím se minimalizují rozdíly v nastavení. Kromě jiného je zde vylepšená technologie „Active Recoil Channel 2.0“, díky níž je snížen spin a naopak zvýšena rychlost míče.
SureFit Hosel technologie zůstala stejná, tím pádem je zde stejná nastavitelnost jako u minulé řady, jedná se o otočnou korunku, díky které si můžeme zvednout loft driveru či upravit Lie Angle.
Dalším specifikem Titleistu je technologie Radial Speed Face 2.0. Znamená to, že úderová plocha je po obvodu tenčí, čímž se zvyšuje schopnost odpouštění nepovedené rány. Míč, který nebyl zasažen přesně na střed úderové plochy, má tak větší rychlost.
Dalším výrazným prvkem je pocit, který má hráč při odpálení míče - a to výhradně ze zvuku. Spousta hráčů hodnotila předchozí model 915 vzhledem ke zvuku negativně, což si nejspíš konstruktéři u Titleistu vzali k srdci a model 917 už je hodnocen v tomto směru velmi pozitivně.
Nezdá se to, ale i barva je u mnoha golfistů důležitým faktorem při výběru hole. Tradiční černá byla u modelu 917 změněna na tmavě šedou, což je spíše marketingový tah, ale nejspíš funkční.
Speciálně pro tento driver byl vyvinut shaft Aldila Rogue MAX. Je nabízen v základu spolu se shafty Fujikura Speeder Pro TS, Mitsubishi Diamana White/Blue/Red. Pojmenování hlav D2 a D3 zůstává stejné, přičemž D2 je určena zejména pro hráče, kteří mají problém zasahovat míč na středu úderové plochy a snáz tak dostanou míč do vzduchu.
Verze D3 má menší objem oproti D2 (ta má 460ccm), konkrétně 440ccm. Je určena pro zkušenější hráče, kterým naopak pomáhá při optimálním zásahu prodloužit vzdálenost, snížit spin a snížit přebytečnou výšku rány.